idamarie

Alla inlägg under december 2010

Av Ida - 7 december 2010 12:35

Jag undrar hur många analyser jag har skrivit denna höst.

Miljoner känns det som! Just nu sitter jag och försöker skriva en filmanalys i psykologi. Kanske låter enkelt men det är det inte.

I analysen ska vi behandla några nyckelord men också svara på frågor. Sen ska man få ihop allting så att det blir en röd tråd genom hela texten. Den ska vara klar på torsdag och jag vet inte alls vad jag ska skriva eller hur. Lycka till Ida.

 

Men jag mår bra ändå måste jag säga. Bara en lektion kvar sen blir det en eftermiddag på stan med fika och julklappsshopping med Frida. åh så mysigt. 

 

/ i

Av Ida - 6 december 2010 15:57

Hej alla fina vänner!

 

Tänkte bara berätta att jag har gjort en människa i mitt liv väldigt glad idag.

Min mamma. Efter skolan gick jag förbi en blomsterbutik och fick en känsla av att min mamma behöver något som förgyller hennes dag och en ny start

på veckan. Jag köpte en stor vacker röd ros som visar att jag älskar henne. Jag har ett stor hjärta av guld och jag tycker att man ska visa det för alla man älskar genom att göra något som gör dem glad.

 

Så påminn alla ni älskar genom att ge dem en liten gåva som förgyller deras vardag!

 

Mycket kärlek

/ i

 

  

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards