idamarie

Alla inlägg under november 2010

Av Ida - 22 november 2010 22:14

Jag vet inte hur jag ska vara längre.

Känner inte att jag passar in någonstans

och det känns inte som jag hör hemma

någonstans heller.

Jag kunde inte berätta eller titta min bästa vän 

i ögonen när hon frågade hur jag mådde utan att

jag var nära att bryta ihop på stället. 

 

Det har gått för lång tid men tiden bara fortsätter att gå och 

allt rinner ut i sanden. 

 

Allt känns som ett stort kaos.

Ingen tomhet, endast kaos.

 

/i

Av Ida - 16 november 2010 20:48

När jag hade varit på gymmet idag

mötte jag några gamla tanter i omklädningsrummet.

Pensionärer. De pratade om väder och vind, om saker

hit och dit. Jag antar att de skulle på ett gympapass eller nåt sånt.

Jag tyckte att de var så pigga, glada och söta!

Det kanske inte är så farligt att bli gammal ändå?

 

 

Nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp

varm choklad och en bra film!

 

Ha en mysig tisdagskväll.

/ i

 

 

 

 

Av Ida - 15 november 2010 18:48

Vårt liv är här och nu och bara vi

kan välja vad vi vill göra med det.

 

Strunta i vad alla andra tycker om besluten du tar.

Följ ditt hjärta och magkänslan så blir det rätt.

Man måste våga ta ett steg till. Det kan kännas

främmande, hemskt och jobbigt. Men du blir stolt

över dig själv när du har visat för dig själv och för andra

att du klarade det.

Se varje krav i ditt liv som en ny utmaning.

Du kommer klara det och du överlever!

 

/ i

Av Ida - 7 november 2010 18:32

Sådär ja!

Då var alla shower och därmed Glitter slut för den här gången!

Sorligt och väldigt tråkigt. Att stå där på scenen skulle jag kunna leva på länge..

Men nu får man se framåt. Det har varit lyckat varje föreställning och vi har alla i gänget haft superroligt varje kväll!! 

 

De närmaste veckorna hade jag tänkt att skämma bort mig själv. 

Massage, ansiktsbehandling, klippning... 

Det är dags för en förändring så det kommer bli underbart!  

 

"Jag kan inte riktigt minnas hur det var, när jag först såg dig,

 jag gissar att du var något jag ville ha...

Vad du kan ge mig.. fem minuter i himmelen..."

/ i

Av Ida - 3 november 2010 12:35

"Det vackraste här i livet syns inte

med blotta ögat, utan med hjärtat"

En person skrev det till mig.

Jag sitter och funderar på vad personen vill ha sagt med det.

Hur ska jag tolka det? Och är det menat till mig? Att jag ska tänka ett steg längre och inse något som jag kanske inte har insett förut?

 

Jag behöver en promenad och frisk luft.

Dessutom behöver jag komma på vad jag ska skriva i en uppgift till samhällen och hur jag ska avsluta min krönika.

 

  

 

Njut av denna dag mina vänner!

/ i

Av Ida - 1 november 2010 18:21

En lång helg har varit.

Showerna har gått strålande! Skratt, tårar, blommor...

Nu är det bara en show kvar, på lördag, 6 nov. Väldigt tråkigt men ändå skönt på ett sätt. Längtar till showen!


Lov den här veckan men jag har ingen härlig känsla av att det är lov.

Just nu känns allt i mitt liv så konstigt. Vet inte vad det är men det är något som inte stämmer bara. Och veckan ser tom ut faktiskt, eller inte helt tom. Några saker har jag som ska göras och några vänner jag ska träffa men annars blir det en lugn vecka. Ladda till helgen!


Varm choklad & film väntar ikväll.

/i



Ovido - Quiz & Flashcards