idamarie

Alla inlägg under januari 2010

Av Ida - 31 januari 2010 15:31

Vill ni lyssna på en låt som har en vacker text & musik så tycker jag att ni ska lyssna på Eva dalhgren, Ängeln i rummet..

 

jag har ett dilemma & med handen på hjärtat så blir jag inte klokare. mitt huvud säger en sak & mitt hjärta säger nog en annan sak, eller mitt hjärta håller nog liiite liiite med mitt huvud men JAG håller inte med då. Hänger ni med?

jag vill komma fram till ett vettigt beslut idag så att jag kan koppla bort mina tankar och funderingar!

kan ni inte hjälpa mig? jag skulle uppskatta lite tips och råd.

/ ida

 

 

Av Ida - 30 januari 2010 10:54

En väldigt god vän till mig sa:

" Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.."

Du har så rätt, Matilda.

 

jag tycker inte om helgerna. inget blir som jag vill. jag är bara sur och arg och blir osams med min familj. inget är kul längre.

/ ida

Av Ida - 28 januari 2010 20:23

Livet är en dans på rosor..

.. den som har sagt det vet inget om livet. livet är verkligen inte en dans på rosor. livet är en utmaning som alla ska ta sig igenom. allt är inte kul, allt är inte tråkigt. det går upp & ner. men det är bara DU som kan bestämma om du ska må bra eller dåligt. det är bara DU som kan bestämma om du ska vara glad eller ledsen. har du inte "tryckt" på ON knappen, kommer den alltid vara på OFF.


Alla förtjänar en andra chans, det är frågan.

hur ska jag göra?

/ ida

Av Ida - 25 januari 2010 18:33

jag orkar inte..

.. plugga. vi har nationella i matte på torsdag men jag orkar inte. det får väl gå som det går.

jag är fortfarande inte glad. jag känner mig bara neutrall.

 

& jag saknar dig.

/ ida

Av Ida - 24 januari 2010 15:22

nu har jag helt tappat gnistan.

året började bra och fortsatte bra tills nu, när allt känns helt värdelöst och meningslöst igen. jag har ingen lust med någonting! jag känner bara att allt kommer bli fel i allt hur jag än gör. jag är inte glad, men mår inte dåligt heller. jag är neutrall. bara.. allt är som vanligt. plus att när jag läser twilight böckerna igen så kommer jag in i en fas där jag tycker att allt är som vanligt. jag vet att jag blir lite deppig när jag läser de böckerna men jag läser de ändå. att jag aldrig lär mig. fast det värsta med de böckerna är att jag vill ha en kille som Edward Cullen. kanske inte så ovanligt för att vara mig. men jag har hittat en fantastisk & underbar kille som jag tänker behålla!

 

Jag vill inte vara neutrall, så snälla, hjälp mig att bli glad igen.

/ ida

 

 

Av Ida - 21 januari 2010 20:46

mitt liv blir bara bättre & bättre.

ja det är sant och det känns bra. jag är lite rädd för framtiden för man har ingen aning om hur det kommer bli. igår är historia men imorgon är framtid. jag vill bara leva i nuet och ha kul. men jag är en tjej som tänker alldeles för mycket, och jag menar för mycket. fråga Erica & Matilda :) men jag ska försöka ta en dag i taget och inte tänka för mycket, utan se vad som händer!

 

ha en fortsatt bra torsdagskväll & hoppas ni får en underbar fredag imorgon! jag ska iallafall ha det underbart!

/ ida

Av Ida - 18 januari 2010 20:26

rädd.

det är inte bra att vara rädd. man mår bara dåligt och det är så jobbigt. men jag är så rädd. jag tror inte att mina grannar är här ikväll så jag kanske får en hel nattssömn, om jag har tur.

temavecka, inte så jättekul men lite intressant är det ändå. jag hoppas att veckan går fort så att jag slipper vara själv och vara rädd. men jag längtar till onsdag, det ska bli mysigt plus att jag kommer vara trygg i en hel kväll. jag kommer verkligen slappna av då.

ha en mysig januarikväll!

/ ida 

Av Ida - 16 januari 2010 16:37

jag sitter och tänker på sommaren 2009.

jag har på mig en av parfymerna jag hade i somras och jag lyssnar på en låt som jag lyssnade på mycket. när jag känner doften av parfymen och hör låten i mina öron, så tänker jag på allt jag vad med om. jag har både bra och dåliga minnen. jag hade så himla mycket kul med mina vänner & kusiner och flera andra.

även fast det inte var så bra väder och sommaren tog slut så fort så var det faktiskt en riktig bra sommar!

 

jag mår fortfarande himla bra och är positiv! jag känner att jag har energi!

men.. det finns alltid ett litet men.. det är vissa minnen som fortfarade finns inom mig som jag inte kan släppa riktigt. jag trodde att jag hade gjort det men de kommer tillbaka hela tiden.. jag ska göra allt jag kan för att glömma.

 

IF I COULD TURN BACK TIME

 

/ ida

Ovido - Quiz & Flashcards