idamarie

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Ida - 10 mars 2010 12:39

TRYSIL!

jaha, hemma igen. känns väldigt tråkigt. det har varit så himla underbart i Trysil.

vi bodde hos mormors kusin i ett jätte mysigt hus. 20 meter utanför huset var det ett fint skidspår på några kilometer, så på kvällarna och igår innan vi åkte hem, var jag ute i spåret och åkte skidor! superhärligt!

men backarna då.. det går inte att beskriva vad otroligt kul det var att åka slalom. tänk dig, 31 liftar och 65 nedfarter. det var både svåra och lätta backar som var över 1&2km. vissa liftar var över 2km, så det är klart att backarna blir så långa. det fanns 6st sittliftar med 6st platser, varav en sittlift hade värme på sätterna och ett skydd man kunde fälla ner om det var snöstorm så att man inte fick snö på sig. på vissa ställen i backarna fanns det stugor där man kunde gå in och äta lunch. mitt i backen! jättebra tyckte jag.

 

såklart hann vi inte åka i alla backar, men i stort sett överallt. det var som en södersida och en norrsida där det fanns backar och på båda sidorna åkte vi.

på kvällarna tog vi bara det lugnt och träffade lite av mormors släkt, vilket var väldigt trevligt!

 

det bästa med att vara i Trysil var såklart att åka skidor, men också att man kunde slappna av. jag tänkte ingenting på de hemma och på massa annat. jag hade verkligen jättetrevligt, mysigt & kul. att vara hemma igen är svårt, alla tankar och saker jag lämnade hemma innan jag åkte, har ju bara varit kvar här och nu när jag är hemma så kommer allt tillbaka till mig. det som var svårt och det som jag skulle glömma, glömde jag så länge jag var borta men nu kommer allt tillbaka till mig igen. det var så mycket lättare att vara borta. det var roligare än att vara hemma.

 

jag har haft det underbart kul och jag hoppas att ni åker till Trysil och åker skidor ni också för det var det bästa stället jag har varit på.

jag vill flytta dit.

 

/ ida

Ovido - Quiz & Flashcards